Veel vragen over Nmbrs (Salaris Online) zijn al eerder gesteld. Antwoorden op veel voorkomende vragen zijn op deze pagina verzameld. Staat uw vraag er toch niet bij, dan kunt u ons altijd contacten.
Met behulp van de onderstaande stappen kunt u eenvoudig uw wachtwoorden resetten.
Wanneer u gebruikmaakt van de ‘Manager Login’ (MSS) dan moet u bij het inloggen een pincode ingeven als extra beveiliging naast uw e-mailadres en wachtwoord. De eerste keer dat u inlogt, ontvangt u automatisch een melding. U kunt een pincode kiezen door de stappen te volgen.
Wilt u extra ondersteuning? U vindt op deze pagina een eenvoudig stappenplan voor het inloggen via ‘two factor authenticatie’.
Wanneer u gebruikmaakt van de ‘Bedrijfslogin’ dan moet u bij het inloggen gebruikmaken van de applicatie ‘Google Authenticator’ als extra beveiliging naast uw e-mailadres en wachtwoord. Dit is een app die bij iedere login een nieuwe code produceert om in te loggen. Bij de eerste inlog moet u de volgende stappen doorlopen:
Stap 4 en 5 moet u vanaf nu iedere keer dat u inlogt in Nmbrs uitvoeren.
Wilt u extra ondersteuning? U vindt op deze pagina een eenvoudig stappenplan voor het inloggen via ‘two factor authenticatie’.
Wanneer u gebruikmaakt van de ‘Bedrijfslogin’ dan moet u bij het inloggen gebruikmaken van de applicatie ‘Google Authenticator’ als extra beveiliging naast uw e-mailadres en wachtwoord. Dit is een app die u moet downloaden op uw mobiele telefoon en die bij iedere login een nieuwe code produceert om in te loggen. Wanneer u geen mobiele telefoon heeft dan kunt u bellen (088-4606969) of mailen (help@moore-drv.nl) naar onze servicedesk. Zij helpen u graag verder.
Wanneer u meerdere profielen beheerd in Nmbrs dan moet u voor ieder profiel een andere code laten produceren via de Google Authenticator app. U volgt hiervoor de volgende stappen. Let op, wij gaan er hierbij vanuit dat u al op een profiel bent ingelogd met de Google Authenticator app. Dus dat u weet hoe u de app moet gebruiken.
Om andere profielen toe te voegen, herhaal dezelfde stappen.
Als de melding ‘Loonstrook wordt herzien’ wordt gegeven, dan houdt dit in dat er een (correctie-)run is die nog niet zichtbaar is gemaakt voor de medewerker.
Om een loonrun zichtbaar te maken moeten de (eerdere) loonrun(s) zichtbaar worden gemaakt door het vinkje aan de rechterkant aan te zetten.
Let op: Het kan zijn dat er een eerdere correctie-run is geweest, waardoor de medewerker de loonstrook niet kan inzien.
Wanneer u runmeldingen krijgt van ontbrekende gegevens, dan betreft dit hoogstwaarschijnlijk een nieuw ingevoerde medewerker. Deze medewerker is ingevoerd in een andere periode, dan dat hij in dienst is getreden. U moet deze medewerker met terugwerkende kracht in dienst melden.
Dit doet u door:
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je geen loonstroken kunt downloaden. Onderstaand worden deze redenen omschreven:
Bedrijfslogo met verkeerde settings gebruikt: Wanneer bij het bedrijf een logo is gebruikt met een verkeerde kleurcodering of verkeerde afmetingen, kunnen de loonstroken niet gedownload worden naar PDF.
Geen omschrijving loonopdracht: Eén van de redenen van het geen salarisstroken kunnen downloaden, is dat er geen omschrijving is meegegeven aan de loonopdracht. Om deze in te voeren, kunt u in het dashboard ‘Loonopdracht’ onder ‘Omschrijving’ klikken. Vervolgens opent zich er een pop-up en daar kunt u dan de gewenste omschrijving invoeren.
Let op! De wijziging moet worden opgeslagen voordat de loonstroken kunnen worden gedownload.
Ontbrekend adres bij bedrijf of medewerker: Een andere oorzaak kan zijn dat er geen adres is ingegeven bij het bedrijf/een van de medewerkers die is meegenomen in de run.
Voorbeeld: er is een run over 2014-01 gedaan, het adres van het bedrijf is er echter pas per periode 2014-02 ingezet. Dit is makkelijk te zien in de historie bij het adres. Voor de run van periode 1 is er dus geen adres ingegeven. Wanneer u nu de periode terugzet naar 2014-01 met het slotje open en het adres alsnog ingeeft, kunt u na het herberekenen van de salarisdocumenten de loonstroken downloaden.
Wanneer u de loonstrook beschikbaar wil stellen aan medewerkers, dan verschijnt er een pop-up met de e-mailadressen van medewerkers. Deze e-mailadressen zijn niet zichtbaar voor achteraf gecorrigeerde periodes.
Als er binnen een run een correctie op een eerdere loonstrook is gedaan, dan wordt het bedrag verrekend op de normale betaling naar de medewerker. Er zijn twee situaties waarin dit niet gebeurt:
Situatie 1: Een eerdere betaling is via een kasbetaling gedaan, achteraf voegt u een IBAN-nummer toe aan deze reeds verloonde periode en er volgt nog een nabetaling. In deze situatie zal het eerdere betaalde bedrag ‘tegengeboekt’ worden op ‘Kas’ en de volledige nieuwe betaling via het SEPA bestand worden meegenomen.
Oplossing: Indien dit niet wenselijk is, dan kan ervoor worden gekozen om het IBAN-nummer pas toe te voegen vanaf de eerstvolgende periode die nog niet uitbetaald is. De nabetalingen worden dan tevens op ‘Kas’ uitbetaald.
Situatie 2: Er is een negatieve loonstrook. De betaling aan de medewerker is in dit geval een inhouding. Dit zou kunnen gebeuren met een eindafrekening, maar ook wanneer een voorschot is uitbetaald wat daadwerkelijk hoger is dan de (netto) verloning in de betreffende periode. In dit geval wordt het (negatieve) bedrag op ‘Kas’ geboekt en wordt dit niet verrekend met een positieve betaling van een verloning in dezelfde run.
Oplossing: U voer deze betalingen (negatief)in, in de eerstvolgende periode op een onbelaste looncode.
Bij beiden situaties worden in de betaallijst (salarisdocumenten) deze bedrag onder het kopje ‘Kas’ weergegeven.
Wanneer medewerkers uit dienst zijn, worden er alleen nog signalen verstuurd ten aanzien van de actiepunten die bij de betreffende medewerker(s) zijn aangemaakt.
Deze actiepunten worden niet automatisch beëindigd, aangezien dit gebruikt kan worden als controlemiddel. Bijvoorbeeld of de betreffende medewerker zijn laptop heeft ingeleverd of zijn parkeerboete heeft voldaan.
Wanneer het actiepunt beëindigd wordt door het vinkje aan te zetten bij ‘Is afgesloten’, zal er geen signaal meer worden verstuurd.
Nmbrs ondersteunt geen auditfiles voor de Belastingdienst. U kunt wel alle salarisdocumenten in één zip-bestand downloaden. Dit doet u door alle salarisdocumenten op te slaan naar ‘Bestandsbeheer’. Ze worden dan per loonrun opgeslagen in een zip-bestand, dat vervolgens kan worden gedownload.
Staat uw vraag er niet tussen of is het antwoord niet duidelijk? Onze servicedesk helpt u graag. Bel, WhatsApp of mail ons, of vul het contactformulier op de servicedeskpagina. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 tot 17:00.