Veelgestelde vragen (FAQ)

Veel vragen over de online diensten en tools van Moore DRV zijn al eerder gesteld. Antwoorden op veel voorkomende vragen zijn op deze pagina verzameld. Staat uw vraag er toch niet bij, dan kunt u ons altijd contacten.

DRV Facturen

  • Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?

    Met behulp van onderstaande stappen kunt u eenvoudig uw wachtwoord resetten.

    • Ga naar het scherm waar u altijd inlogt of https://mfo-drv.lyanthe.com.
    • Druk onderin op ‘Wachtwoord vergeten?’.
    • Geef nu uw gebruikersnaam of e-mailadres in.
      Let op! Niet beiden, dit geeft een foutmelding.
    • Druk vervolgens op ‘Verstuur mail’ om te bevestigen.

    Binnen enkele ogenblikken ontvangt u een e-mail met een link om uw wachtwoord te resetten.

  • Wat moet ik doen als ik mijn gebruikersnaam vergeten ben?

    U kunt uw gebruikersnaam opvragen bij uw contactpersoon bij Moore DRV.

  • Hoe kan ik mijn facturen digitaal aanleveren?

    Wanneer u uw facturen digitaal aanlevert in DRV Facturen worden ze binnen een werkdag verwerkt in uw administratie. Dat betekent dat uw administratie up to date is. Dat digitaal inleveren van facturen kan op een viertal verschillende manieren. U kiest zelf welke manier van aanleveren het beste bij u past:

    • Via een e-mail met daarin een factuur als bijlage. Hiervoor heeft u van Moore DRV een persoonlijk e-mailadres ontvangen, zoals uwnummer@scan2DRV.nl. U kunt toeleveranciers direct naar dit e-mailadres laten mailen, of zelf facturen hiernaar toe mailen.
    • Via het scannen van papieren facturen en mail of uploaden (drag & drop) van documenten naar DRV Facturen webapplicatie.
    • Via de app door het maken van een foto van papieren facturen/bonnen.
    • Via elektronisch facturering /UBL facturen. De facturen komen dan direct om DRV Facturen binnen.

    DRV Facturen controleert de ontvangen documenten en zet ze goed. Vervolgens zijn de documenten de volgende werkdag zichtbaar in DRV Facturen. Daarna heeft u de mogelijkheid om facturen te bekijken, te controleren, goed te keuren of af te keuren of in de wacht zetten. Alleen goedgekeurde facturen zet DRV Facturen door naar uw financiële administratie.

    Maakt u hier nog geen gebruik van? Informeer dan bij uw contactpersoon bij Moore DRV over de mogelijkheden.

  • Waar moet het e-mailadres staan van DRV Facturen?

    Het e-mailadres van DRV Facturen mag enkel in het AAN- of TO-adres staan. Dus niet in CC of BCC. Er mogen ook geen andere e-mailadressen bij staan. Het document wordt dan niet geaccepteerd.

  • Welke type documenten kan ik aanleveren in DRV Facturen?

    U kunt alle documenten met het type ’pdf’”, ’tif’, ‘jpg’, ’rtf’, ‘doc’, ’docs’, ’xls’ en ’xlxs’ aanleveren in DRV Facturen.

  • Is er ook een app voor DRV Facturen?

    Er is een app waarmee u onder andere facturen en bonnetjes kunt fotograferen en kunt doorsturen. Tevens kunt u ook via deze app goedkeuren. De app kunt u hier downloaden:

  • Welke soort documenten kan ik doorsturen?

    U kunt inkoopfacturen en verkoopfacturen doorsturen. Standaard worden alle documenten gezien als inkoop. Op het moment dat er in het onderwerp van de e-mail de volgende woorden staan, worden documenten anders beoordeeld:

    • Inkoop: ‘purchase’, ‘P’, ’Aankoop’
    • Verkoop: ‘Sales’, ‘Verkoop’. ‘S’, ‘V’, ‘S + elke omschrijving’
  • Ik scan mijn facturen. Aan welke specificaties moeten documenten voldoen voor DRV Facturen?

    Voor een optimale verwerking zijn de eisen van de scan minimaal in 300 DPI in zwart/wit.

  • Hoe groot mag één e-mail zijn die ik doorstuur naar DRV Facturen?

    Een e-mail inclusief bijlagen mag niet groter zijn dan 15 MB. Stuur daarom liever meerdere e-mails met één factuur dan een te grote die niet geaccepteerd wordt.

  • Hoe groot mag één factuur zijn die ik doorstuur naar DRV Facturen?

    Facturen die door worden gestuurd naar DRV Facturen mogen per stuk niet groter zijn dan 10 MB.

  • Hoe kom ik in mijn archief?

    U komt via de volgende stappen bij uw archief:

    1. Kies op de website van DRV Facturen voor de Werkstroom —> Werklijst
    2. Vink nu rechtsboven het icoon met de groene duim aan.
    3. Klik daarna op: Mijn Werklijst —> Archief (> 1 Maand)
    4. Klik nu op Laatste 3 maanden en kies ‘Alle’
    5. Nu kan je op elke kolom filter zetten om een specifieke factuur te zoeken.
  • Wat moet ik bij het onderwerp invoeren bij inkoopfacturen?

    Inkoopfacturen komen het meeste voor binnen DRV Facturen. Hierdoor worden facturen zonder toelichting altijd herkend als inkoopfactuur. Het is dus niet per definitie nodig om één van onderstaande vier opties te kiezen.

    • Geen tekst in het onderwerp
    • Purchase (+ extra tekst)
    • P (+ extra tekst)
    • Aankoop (+ extra tekst)

    Let op: wordt een inkoopfactuur doorgestuurd waarbij het onderwerp van de mail “FW: Verkoopfactuur …” bevat, dan kan deze worden herkend als verkoop, omdat er “verkoop” in het onderwerp staat.

  • Wat moet ik bij het onderwerp invoeren bij persoonlijke declaraties?

    Het is mogelijk dat DRV Facturen declaratieformulieren met de bijbehorende facturen/bonnen verwerkt. De declaraties van een cliënt met bijbehorende facturen/bonnen kunt u mailen naar het scan-adres, door het onderwerp van de mail te laten beginnen met #PD + geen extra tekst.

    De aanlevering van declaratieformulieren met de bijbehorende facturen/bonnen, dienen per declaratie met bijbehorende facturen/bonnen in één mail te worden opgestuurd naar het desbetreffende scan-mailadres. De bijlages dienen van hetzelfde bestandformaat te zijn. Bij de verwerking van een declaratie wordt enkel het voorblad gelezen als factuur. De overige documenten worden als bijlages opgenomen bij de declaratie.

  • Wat moet ik bij het onderwerp invoeren bij inkoopfacturen met bijlagen (specificaties)?

    Het is mogelijke om facturen in te scannen die tevens bijlages bevatten. Ook hiervoor gebruikt u #PD + geen extra tekst. Deze zal op dezelfde manier worden verwerkt als de persoonlijke declaraties.

  • Wat moet ik bij het onderwerp invoeren bij creditcard afrekeningen?

    Het is mogelijk om een creditcard afrekeningen te laten verwerken. Hier gebruikt u ook #PD + geen extra tekst voor en de werkwijze is dezelfde als persoonlijke declaratie.

  • Wat moet ik bij het onderwerp invoeren bij inkoop reverse billing?

    Het komt ook voor dat u uw leverancier een factuur stuurt van de door u afgenomen producten en/of diensten. Als u deze facturen op de normale manier scant, dan zal het systeem dit doorgaans herkennen als “Diverse leveranciers” waarbij de bedragen 0,00 zijn. Dit doet het systeem omdat deze vermoedt dat het verkeerd gescand is.

    Door in het systeem op voorhand aan te geven dat het hier om reverse billing gaat en om er voor te zorgen dat het in het inkoopdagboek terecht moet komen, moet het onderwerp van de e-mail alleen het onderstaande bevatten:

    #RB + GEEN EXTRA TEKST of #RBP + GEEN EXTRA TEKST
    Dus #RB of #RBP

  • Wat moet ik bij het onderwerp invoeren bij inkoop verkoopfacturen?

    Het uploaden van verkoopfacturen is ook mogelijk door het onderwerp van de e-mail te beginnen met:

    • Sales (+ extra tekst)
    • Verkoop (+ extra tekst)
    • S (+ extra tekst)
    • V (+ extra tekst)

    Let op: stuurt een relatie van DRV een inkoopfactuur van hem/haar door, waarbij het onderwerp van de mail “FW: Verkoopfactuur …” bevat, dan kan deze worden herkend als verkoop, omdat er “verkoop” in het onderwerp staat.

    Verkoop reverse billing (Self billing  facturen) Bijvoorbeeld  verkoop van producten via Bol.com, Flora Holland, Takeaway.com etc 

    Ook bij verkoopfacturen komt het voor dat de cliënt een factuur stuurt voor de afgenomen producten en/of diensten. Hierbij wilt u dat deze facturen worden geboekt in het verkoopdagboek. De facturen moeten dan naar het scan-adres gestuurd worden met:

    #RBS + GEEN EXTRA TEKST
    DUS #RBS

  • Hoe moet ik facturen scannen en mailen naar mijn administratie?

    U kunt verschillende documenten per mail aan uw administratie toevoegen, zoals inkoopfacturen, verkoopfacturen, zakelijke (pin)bonnen, creditcardafrekeningen en zakelijke belastingaanslagen. Hiervoor stuurt u een mail met daarin het document als bijlage naar het persoonlijke mailadres dat u van DRV heeft ontvangen, zoals uwnummer@scan2DRV.nl. U kunt natuurlijk ook uw toeleveranciers vragen om facturen direct naar dit e-mailadres te sturen, of facturen vanuit uw facturatieadres automatisch worden doorgestuurd. DRV Facturen ziet standaard alles als ‘Inkoop’. Als het een ‘Verkoopfactuur’ betreft, zet dan een ‘V’ in het onderwerp van de mail.

    Manieren om facturen te mailen
    • De factuur toevoegen als bestand in de bijlage. Dit kan in PDF-, TIFF-, JPG-, Excel- of Word-bestandsformaat (geen EML).
    • U kunt meerdere facturen tegelijkertijd te versturen. Let op: verstuur alleen facturen van hetzelfde bestandsformaat, en zorg dat in- en verkoopfacturen gescheiden worden in verschillende e-mails.
    • Per mail ontvangen facturen stuurt u door naar uw persoonlijke DRV e-mailadres. Het is mogelijk om in te stellen dat facturen naar bijvoorbeeld: facturen@uwbedrijf.nl automatisch worden doorgestuurd. Let op dat de inkomende e-mail wordt ‘doorgestuurd’ en niet in een nieuwe mail als ‘bijlage’ wordt toegevoegd.
    • Ontvangt u een papieren factuur? Scan of mail deze of u sleep of upload deze in de DRV webapplicatie. U kunt meerdere facturen tegelijk uploaden.
    Tips voor het scannen
    • Stel het DRV e-mailadres in op uw scanner, zodat u direct naar het juiste e-mailadres mailt en dit niet steeds opnieuw hoeft in te voeren. U hoeft de facturen dan ook niet eerst op te slaan op uw eigen computer.
    • Voor optimale verwerking scan minimaal in 300 DPI zwart/wit.
    • Geef op uw papieren facturen aan of ze gescand en gemaild zijn, ter voorkoming dat facturen dubbel of niet gescand worden.
    • De totale grootte van één mail met meerdere facturen mag niet groter zijn dan 15 Mb. Een factuur mag niet groter zijn dan 10 Mb.

DRV Online

  • Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?

    Met behulp van de onderstaande stappen kunt u eenvoudig uw wachtwoorden resetten.

    1. Ga naar deze pagina.
    2. Vul in het scherm dat u te zien krijgt uw gebruikersnaam en uw e-mailadres in. Druk vervolgens op het pijltje om te bevestigen.
    3. Binnen enkele ogenblikken ontvangt u een e-mail waarin staat aangegeven hoe u uw wachtwoord kunt resetten.
  • Wat moet ik doen als ik mijn gebruikersnaam vergeten ben?

    In de e-mails die wij met u communiceren wordt uw gebruikersnaam vermeld. Mocht u uw gebruikersnaam niet kunnen achterhalen door deze mails te bekijken, dan kunt u ons altijd om hulp vragen door te mailen naar help@moore-drv.nl of door te bellen naar 088-4606969.

  • Ik heb mijn gereedstaande aangifte of jaarrekening geaccordeerd, maar toch krijg ik een reminder dat ik dit nog moet doen. Wat moet ik doen?

    Naast het akkoord geven van het document dient deze ook via een SMS-code bevestigd te worden. Hierna wordt het document aan Moore DRV of rechtsreeks naar de Belastingdienst of KvK verstuurd.

    • Zorg dat het document de status ‘akkoord’ heeft, klik hiervoor in het accorderingsoverzicht op de groene knop. Wanneer dit document niet akkoord is, klik op de rode knop
    • Klik vervolgens op ‘SMS Code’, wacht tot u een code via sms heeft ontvangen en vul deze in
    • Onderin zal een groene balk verschijnen die aangeeft dat het document verstuurd is
  • Ik heb mijn gereedstaande aangifte of jaarrekening geaccordeerd, waar kan ik dit document inzien?

    Om uw gereedstaande aangifte/jaarrekening die u heeft geaccodeerd in te zien gaat u naar ‘Dossier’. Vervolgens klikt u op de map ‘According Online’.

    • Kies vervolgens de map waar het geaccordeerde document betrekking op heeft. Bijvoorbeeld een aangifte inkomstenbelasting van het jaar 2019 treft u aan in de map ‘2019’.
    • Klik op de betreffende documentnaam.
    • Het document opent.
    • Onderaan kunt u het document downloaden door op het wolkje te klikken.
  • Ik heb toegang tot meerdere accounts in DRV Online, hoe kan ik switchen naar een ander account?

    Om van account te wisselen klikt u rechts bovenin op het kleine pijltje en kiest u voor de optie ‘Cliënt’.

    • Nu verschijnen de diverse accounts waar u aan gekoppeld bent.
    • Selecteer vervolgens het juiste account.
  • Ik wil mijn controller of administrateur rechten geven tot DRV Online, wat moet ik doen?

    Om uw controller of administrateur rechten te geven tot DRV Online dient u contact op te nemen met uw contactpersoon bij DRV. Vervolgens geeft u aan dat u rechten wilt verlenen aan een ander persoon binnen uw bedrijf voor uw DRV Online administratie(s).

    • Bevestig dit per mail. Vermeld naam, e-mailadres en mobiel nummer van de persoon die u rechten wilt verlenen.
    • Geef aan, wanneer u meerdere accounts heeft, tot welke accounts deze persoon toegang dient te krijgen.
    • Geef aan welke documenten deze persoon mag inzien c.q. accorderen, zodat de rechten juist ingeregeld kunnen worden.
  • Hoe accordeer ik een document?

    Wanneer u ingelogd bent ziet u op de startpagina staan welk(e) document(en) gereed staan om te accorderen.

    • Klik vervolgens op het document, u kunt nu inhoudelijk het document bekijken en beoordelen.
    • Indien gewenst kunt u het document downloaden wanneer u onderaan op het wolkje klikt, waarna u het document kunt opslaan.

    Akkoord

    • Is het document correct klik op Akkoord, in het volgende scherm nogmaals op akkoord klikken.
    • Klik vervolgens op de button; stuur sms-code. Vul uw ontvangen sms code in en klik op akkoord. Uw document is nu verzonden.

    Niet akkoord

    • Is het document niet correct klik op Niet Akkoord, vul uw opmerking in waarom u niet akkoord gaat.
    • Klik vervolgens op de button; stuur sms-code. Vul uw ontvangen sms code in en klik op akkoord. Het document is afgekeurd, uw Relatiebeheerder ontvangt hier automatisch bericht van.
  • Hoe kan ik bestanden op een veilige manier uploaden in DRV Online?

    U kunt uw bestanden uploaden via de module Online dossier in DRV Online. Zie voor een volledige beschrijving onze handleiding.

Nmbrs (salaris online)

  • Wat doe ik als ik mijn wachtwoord vergeten ben?

    Met behulp van de onderstaande stappen kunt u eenvoudig uw wachtwoorden resetten.

    • Ga naar Nmbrs (Salaris Online).
    • Druk onderin op de tekst: “Wachtwoord vergeten?”.
    • Vul in het scherm dat u te zien krijgt uw e-mailadres in. Druk vervolgens op ‘wachtwoord resetten’ om te bevestigen.
    • Binnen enkele ogenblikken ontvangt u een e-mail waarin staat aangegeven hoe u uw wachtwoord kunt resetten.
  • Hoe werkt het inloggen met de pincode?

    Wanneer u gebruikmaakt van de ‘Manager Login’ (MSS) dan moet u bij het inloggen een pincode ingeven als extra beveiliging naast uw e-mailadres en wachtwoord. De eerste keer dat u inlogt, ontvangt u automatisch een melding. U kunt een pincode kiezen door de stappen te volgen.

    Wilt u extra ondersteuning? U vindt op deze pagina een eenvoudig stappenplan voor het inloggen via ‘two factor authenticatie’.

  • Hoe werkt het inloggen met Google Authenticatie?

    Wanneer u gebruikmaakt van de ‘Bedrijfslogin’ dan moet u bij het inloggen gebruikmaken van de applicatie ‘Google Authenticator’ als extra beveiliging naast uw e-mailadres en wachtwoord. Dit is een app die bij iedere login een nieuwe code produceert om in te loggen. Bij de eerste inlog moet u de volgende stappen doorlopen:

    1. Download de applicatie Google Authenticator op uw mobiele device vanuit de App Store of Google Play.
    2. U krijgt, wanneer u inlogt in Nmbrs, ook de downloadopties. Kies na het downloaden voor ‘volgende’.
    3. U opent Google Authenticator en scant de QR-code die in beeld komt.
    4. U krijgt vervolgens een code die u in hetzelfde scherm rechts moet invullen.
    5. Kies vervolgens voor ‘Validate’.

    Stap 4 en 5 moet u vanaf nu iedere keer dat u inlogt in Nmbrs uitvoeren.

    Wilt u extra ondersteuning? U vindt op deze pagina een eenvoudig stappenplan voor het inloggen via ‘two factor authenticatie’.

  • Wat moet ik doen als ik wil inloggen in Nmbrs maar geen mobiele telefoon heb?

    Wanneer u gebruikmaakt van de ‘Bedrijfslogin’ dan moet u bij het inloggen gebruikmaken van de applicatie ‘Google Authenticator’ als extra beveiliging naast uw e-mailadres en wachtwoord. Dit is een app die u moet downloaden op uw mobiele telefoon en die bij iedere login een nieuwe code produceert om in te loggen. Wanneer u geen mobiele telefoon heeft dan kunt u bellen (088-4606969) of mailen (help@moore-drv.nl) naar onze servicedesk. Zij helpen u graag verder.

  • Hoe kan ik met Google Authenticator handig inloggen op meerdere profielen?

    Wanneer u meerdere profielen beheerd in Nmbrs dan moet u voor ieder profiel een andere code laten produceren via de Google Authenticator app. U volgt hiervoor de volgende stappen. Let op, wij gaan er hierbij vanuit dat u al op een profiel bent ingelogd met de Google Authenticator app. Dus dat u weet hoe u de app moet gebruiken.

    • Om in een ander profiel in te kunnen loggen moet u een nieuwe code toevoegen in de Google Authenticator app.
    • Voor u dit doet is het slim om de al gekoppelde code een naam mee te geven. U kunt dit doen via het pennetje rechtsboven in de app.
    • Zodra u een naam ingetypt heeft, dan slaat u deze op via het vinkje rechtsboven in de app.
    • Na het inloggen in Nmbrs kunt u, via Profiel wisselen, in Nmbrs een ander profiel toevoegen.
    • U vult uw inloggegevens in en krijgt opnieuw een stappenplan te zien voor het instellen van Two Factor Authenticatie.
    • U kiest hier voor de knop Volgende rechtsonder.
    • Nu wordt u gevraagd opnieuw een QR-code te scannen. U gaat hiervoor op uw mobiele device naar de Google Authenticator app en kiest voor het plusje (+).
    • U heeft nu twee opties: Een streepjescode scannen en Een geleverde sleutel invoeren. U kiest voor optie 1.
    • Scan nu de QR-code op uw scherm in Nmbrs met uw mobiele device. Google Authenticator genereert meteen een code van zes cijfers. Voer de code in bij Nmbrs rechts van de QR-code. Druk daarna op ‘verder’.
    • Kies vervolgens voor Validate.
    • U bent nu ingelogd in Nmbrs in het andere profiel.
    • Let op dat u ook deze code weer een naam geeft via het pennetje rechtsboven.

    Om andere profielen toe te voegen, herhaal dezelfde stappen.

  • Wat betekent het als de medewerker loonstrook de melding geeft ’Loonstrook wordt herzien’?

    Als de melding ‘Loonstrook wordt herzien’ wordt gegeven, dan houdt dit in dat er een (correctie-)run is die nog niet zichtbaar is gemaakt voor de medewerker.

    Om een loonrun zichtbaar te maken moeten de (eerdere) loonrun(s) zichtbaar worden gemaakt door het vinkje aan de rechterkant aan te zetten.

    Let op: Het kan zijn dat er een eerdere correctie-run is geweest, waardoor de medewerker de loonstrook niet kan inzien.

  • Wat als de runmelding ‘Ontbrekende kleur tabel, soort inkomen, cao code, zvw code etc.’ geeft?

    Wanneer u runmeldingen krijgt van ontbrekende gegevens, dan betreft dit hoogstwaarschijnlijk een nieuw ingevoerde medewerker. Deze medewerker is ingevoerd in een andere periode, dan dat hij in dienst is getreden. U moet deze medewerker met terugwerkende kracht in dienst melden.

    Dit doet u door:

    1. Alle gegevens met terugwerkende kracht invoeren in het dashboard.
    2. De medewerker verwijderen en opnieuw invoeren. De medewerker verwijdert u via ‘medewerker beheer’ op het tabblad ‘Instellingen’. U voert vervolgens de medewerker opnieuw in, in de voorgaande periode.
  • Waarom kunnen er geen loonstroken gedownload worden?

    Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je geen loonstroken kunt downloaden. Onderstaand worden deze redenen omschreven:

    Bedrijfslogo met verkeerde settings gebruikt: Wanneer bij het bedrijf een logo is gebruikt met een verkeerde kleurcodering of verkeerde afmetingen, kunnen de loonstroken niet gedownload worden naar PDF.

    Geen omschrijving loonopdracht: Eén van de redenen van het geen salarisstroken kunnen downloaden, is dat er geen omschrijving is meegegeven aan de loonopdracht. Om deze in te voeren, kunt u in het dashboard ‘Loonopdracht’ onder ‘Omschrijving’ klikken. Vervolgens opent zich er een pop-up en daar kunt u dan de gewenste omschrijving invoeren.

    Let op! De wijziging moet worden opgeslagen voordat de loonstroken kunnen worden gedownload.

    Ontbrekend adres bij bedrijf of medewerker: Een andere oorzaak kan zijn dat er geen adres is ingegeven bij het bedrijf/een van de medewerkers die is meegenomen in de run.

    Voorbeeld: er is een run over 2014-01 gedaan, het adres van het bedrijf is er echter pas per periode 2014-02 ingezet. Dit is makkelijk te zien in de historie bij het adres. Voor de run van periode 1 is er dus geen adres ingegeven. Wanneer u nu de periode terugzet naar 2014-01 met het slotje open en het adres alsnog ingeeft, kunt u na het herberekenen van de salarisdocumenten de loonstroken downloaden.

  • Waarom staan er geen e-mailadressen van medewerkers?

    Wanneer u de loonstrook beschikbaar wil stellen aan medewerkers, dan verschijnt er een pop-up met de e-mailadressen van medewerkers. Deze e-mailadressen zijn niet zichtbaar voor achteraf gecorrigeerde periodes.

  • Welke betalingen worden (niet) verrekend in het SEPA bestand?

    Als er binnen een run een correctie op een eerdere loonstrook is gedaan, dan wordt het bedrag verrekend op de normale betaling naar de medewerker. Er zijn twee situaties waarin dit niet gebeurt:

    Situatie 1: Een eerdere betaling is via een kasbetaling gedaan, achteraf voegt u een IBAN-nummer toe aan deze reeds verloonde periode en er volgt nog een nabetaling. In deze situatie zal het eerdere betaalde bedrag ‘tegengeboekt’ worden op ‘Kas’ en de volledige nieuwe betaling via het SEPA bestand worden meegenomen.
    Oplossing: Indien dit niet wenselijk is, dan kan ervoor worden gekozen om het IBAN-nummer pas toe te voegen vanaf de eerstvolgende periode die nog niet uitbetaald is. De nabetalingen worden dan tevens op ‘Kas’ uitbetaald.

    Situatie 2: Er is een negatieve loonstrook. De betaling aan de medewerker is in dit geval een inhouding. Dit zou kunnen gebeuren met een eindafrekening, maar ook wanneer een voorschot is uitbetaald wat daadwerkelijk hoger is dan de (netto) verloning in de betreffende periode. In dit geval wordt het (negatieve) bedrag op ‘Kas’ geboekt en wordt dit niet verrekend met een positieve betaling van een verloning in dezelfde run.
    Oplossing: U voer deze betalingen (negatief)in, in de eerstvolgende periode op een onbelaste looncode.

    Bij beiden situaties worden in de betaallijst (salarisdocumenten) deze bedrag onder het kopje ‘Kas’ weergegeven.

  • Hoe werken de signalen na uit dienst?

    Wanneer medewerkers uit dienst zijn, worden er alleen nog signalen verstuurd ten aanzien van de actiepunten die bij de betreffende medewerker(s) zijn aangemaakt.

    Deze actiepunten worden niet automatisch beëindigd, aangezien dit gebruikt kan worden als controlemiddel. Bijvoorbeeld of de betreffende medewerker zijn laptop heeft ingeleverd of zijn parkeerboete heeft voldaan.

    Wanneer het actiepunt beëindigd wordt door het vinkje aan te zetten bij ‘Is afgesloten’, zal er geen signaal meer worden verstuurd.

  • Ondersteunt Nmbrs audit files?

    Nmbrs ondersteunt geen auditfiles voor de Belastingdienst. U kunt wel alle salarisdocumenten in één zip-bestand downloaden. Dit doet u door alle salarisdocumenten op te slaan naar ‘Bestandsbeheer’. Ze worden dan per loonrun opgeslagen in een zip-bestand, dat vervolgens kan worden gedownload.

Geen antwoord op uw vraag?

Direct contact met onze servicedesk

Staat uw vraag er niet tussen of is het antwoord niet duidelijk? Onze servicedesk helpt u graag. Bel, WhatsApp of mail ons, of vul het contactformulier in op de servicedeskpagina. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.