Nu steeds meer mensen gevaccineerd zijn ontmoeten we elkaar stapsgewijs weer wat vaker op de werkplek. De verwachting is dat na de coronacrisis diverse medewerkers (gedeeltelijk) thuis willen (blijven) werken. Maar hoe maakt u als werkgever goede afspraken daarover met uw personeel? Veel werkgevers doen dit nu mondeling met medewerkers, waardoor de afspraken niet goed zijn vastgelegd. Maar door afspraken juridisch vast te leggen kunt u veel onduidelijkheid voorkomen.
In dit webinar behandelden Miranda Sanders (salaris- en HRM-adviseur) en Marga de Bree (HRM-adviseur) hoe u goed afspraken kunt maken en vastleggen met medewerkers. En vertelden ze meer over de regels en vergoedingen rond het thuiswerken. En hoe u omgaat met deze afspraken wanneer u medewerkers met verschillende contracten heeft. Een greep uit de vragen die aan bod kwamen leest u in de volgende alinea. Heeft u het webinar gemist of wilt u het nogmaals op uw gemak terugkijken? Dat kan hieronder!
Welke vragen worden onder andere beantwoord?
- Welke afspraken kunt u maken rondom thuiswerken? Wat zijn daarbij handige voorwaarden?
- Welke afspraken moeten schriftelijk worden vastgelegd?
- Waar moet ik rekening mee houden met het vastleggen van afspraken?
- Hoe leg ik schriftelijke afspraken vast?
- Wanneer volstaat een brief, addendum of overeenkomst?
- Zijn reglementen noodzakelijk?
- Mag ik vorderingen/vakantiedagen inhouden op het loon?
Heeft u na het kijken van het webinar nog onbeantwoorde vragen? Schroom dan niet en neem contact op met onze HRM adviseurs via het contactformulier op deze pagina. Wij helpen u namelijk graag verder!